۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۴۶۱۰۶۹
مدرس حوزه و دانشگاه:

 گفتمان حسيني، گفتمانی غالب در عرصه جهاني است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه امروز گفتمان حسيني به يك گفتمان غالب در عرصه جهاني تبديل شده است، گفت: تنها اكتفا كردن به مصاديق عزاداري كافي نيست، بايد در جهت جهانی کردن فرهنگ حسینی تلاش کرد.
امام حسین

حجت الاسلام جلیل درویشی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به فرارسیدن اربعین گفت: بی شک پیاده روی عظیم زائرین امام حسین(ع) مهر بطلان بر پیکره استکبار جهانی و استکبار است.

وی با بیان اینکه استکبار هر چه تلاش و سرمایه گذاری می کند برای از بین بردن محبان اهل بیت(ع) و محو کردن ولایت ائمه معصومین(ع) موفق نمی شود و در باتلاق فرو می رود افزود: امروز یکی از ارزش های دینی که تمام بافته های آنان را زیرپا گذاشته پیاده روی ملت انقلابی ایران و کشورهای اسلامی در روز اربعین سرور و سالار شهیدان است.

استاد حوزه و دانشگاه به حضور میلیونی مسلمانان در پیاده روی اربعین و افزایش قابل توجه مسلمانان در مراسم اربعین اشاره کرد و ابراز داشت: هر ساله جمعیت کثیری از مسلمان و غیر مسلمان به این مراسم معنوی افزوده می شود تا به دشمنان اعلام کنند که هدف از پیاده روی اعلام حضور نیست بلکه اعلام آمادگی و انزجار و برائت جستن از دشمنان اهل بیت(ع)است تا کشورهایی همچون عربستان کودک کش بداند که امروز نه زینب(س) در سوریه و نه امام حسین(ع) در کربلا تنها هستند و نه محبان اهل بیت(ع)ترسی از دشمنان دارند و به یقین باید گفت همه این دوستداران اهل بیت(ع) زهیر و حبیب بن مظاهر زمانند.

حجت الاسلام درویشی، همایش عظیم اربعین حسینی را نماد همدلی و همزبانی دنیای اسلام خواند و تصریح کرد: حضور ميليوني عاشقان امام حسين(ع) در اربعين حسيني بازتاب جهاني دارد و نشان دهنده اوج وحدت و همدلي امت اسلامي است.

وی بیان کرد: بايد اقتدار ايران اسلامي را در اين اجتماع ميليوني به دنيا نشان دهيم و بهترين اربعين را از نظر امنيت و آرامش داشته باشيم.

مدرس حوزه علمیه، پياده روي اربعين حسيني را نماد وحدت در جهان اسلام ناميد و تأكيد كرد: حضور اهل تسنن و شيعيان در كنار يكديگر در پياده روي اربعين حسيني نشان دهنده اثر عميق فرهنگ عاشورا و احساس نياز همه افراد به اين فرهنگ دارد.

حجت الاسلام درویشی با اشاره به اين كه دنيا خون پاك امام حسين(ع) چراغ هدايت بشريت شده است، افزود: امروز گفتمان حسيني به يك گفتمان غالب در عرصه جهاني تبديل شده است.

وی در پایان بر ضرورت جهاني سازي فرهنگ عاشورا با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود در كشور تأكيد كرد و ابراز داشت: تنها اكتفا كردن به مصاديق عزاداري كافي نيست، بايد تلاش كنيم فرهنگ حسيني را جهاني كنيم./302/851/ب1

ارسال نظرات